Diesel blev grundlagt i 1978 af italieneren Renzo Rosso. Renzo Rosso ville skabe et nichemærke som turde tage chancer, og være førende inden for nichen. For at føre det ud i livet, allierede Renzo Rosso sig med kreative, talentfulde folk, som ligesom Renzo Rosso selv, ikke ville designe tøj efter de typiske normer indenfor modebranchen.
Og så startede Diesel..
Det var hvad Diesel gjorde, de udskilte sig fra starten, og skabte et nytænkende produkt, som var let tilgængeligt for alle. Designet var ikke inspireret af forbrugerprognoser, men af Diesels designteams egne ideer.
Diesels arbejdsmetoder er meget utraditionelle, men produktive. Det har skabt stor opmærksomhed i branchen, og Diesels arbejdsmetoder er blevet studeret af konsulentvirksomheder, organisationer og universiteter verdenen over.
Diesel ligger stor vægt på at skabe de bedste produktionsmetoder og kvalitetstjekke deres produkter, hvilke skal sikre et godt produkt.
Diesel kan købes her
Idag består Diesels sortiment af et bredt udvalg af jeans, tøj og tilbehør. Diesel er idag en af de førende mærker blandt det yngre segment, og har skabt et brand som lider stor anerkendelse i modebranchen. Diesel er idag tilgængelig i mere end 80 lande, fordelt på over 5000 salgssteder. Desuden har Diesel 300 egne butikker.
Vi har skrevet en anmelde af Diesel Chinos, hvis du kunne have lyst til at læse den.